プリンスさんの残した言葉【ミュージシャン】1958年6月7日~2016年4月21日

「When I became a symbol, all the writers were cracking funnies, but I was the one laughing. I knew I’d be here today, feeling each new album is my first.」

(僕がシンボルになったとき、ライターたちは全員大笑いで、僕も笑い者にされたけど、今日ここにいることはわかってたし、各ニューアルバムの中で、僕のアルバムが最高だと感じてる)


「Anyway, all these computers and digital gadgets are no good. They just fill your head with numbers, and that can’t be good for you.」

(とにかく、すべてのコンピューターやデジタル機器は良くないね。みんな数字のことで頭がいっぱいになって、良いことは何もない)


「Don’t let your children watch television until they know how to read, or else all they’ll know how to do is cuss, fight and breed.」

(読書をすることを憶えるまでは、子供たちにテレビを見せるべきじゃない。そうしないと、子供たちは、悪態をつく方法を憶えて、闘争を生み出すことになる)


「The new pushes the old out of the way and retains what it wants to.」

(新しいものは、古いものを追いやって、欲しいポジションを手に入れようとするんだよ)


「There are no accidents. And if there are, it’s up to us to look at them as something else. And that bravery is what creates new flowers.」

(それは偶然の出来事じゃない。 それらを何か素晴らしいものとして見るのは、僕ら次第なんだ。そして、その勇気こそが、新たな花を作り上げるんだ)


「Yeah, everybody’s got a bomb, we could all die any day. But before I’ll let that happen, I’ll dance my life away.」

(確かに、誰でも爆弾を手にいれられるし、僕たちはいつ死んだっておかしくない。それでも僕はそれが起こるまで、人生を踊って暮らすよ)


「The key to longevity is to learn every aspect of music that you can.」

(長命でいるための鍵は、できる限り音楽のあらゆる面を学ぶこと)


「Movies are real! Music is real! It affects people, it’s real. … The other night I went to a club and I watched a DJ control an entire room. Even politicians can’t do that.」

(映画も、音楽も現実なんだ。それは人々に影響を及ぼす、本当に。このあいだの夜、僕はクラブに行って、DJがすべてのフロアをコントロールするのを見たんだけど、政治家にだってそんなことはできないよ。)


「A strong spirit transcends rules. … As RZA of Wu-Tang said, ‘I ain’t commercial, it’s y’all who tell me whether I’m commercial or not.’」

(強い精神は、ルールを越える・・RZAのWu-Tangは、『俺はもうけ主義じゃない。それは、俺が売れるかどうかを教えてくれる、おまえたちのことだ』って言ってたよ)


「I’m not a woman. I’m not a man. I’m something you will never understand.」

(僕は女性じゃないし、男性でもない。 僕は、あなたが決して理解しないものなのさ)


「The most important thing is to be true to yourself, but I also like danger. That’s what’s missing from pop music today. There’s no excitement or mystery.」

(いちばん重要なのは、自分自身に忠実だということ。でも、危険も好きなんだ。それは現代のポップミュージックの世界からなくなってることだね。そこには興奮も神秘もない)


「I used to tease a lot of journalists early on, because I wanted them to concentrate on the music and not so much on me coming from a broken home. … I don’t live in the past. I don’t play my old records for that reason. I make a statement, then move on to the next.」

(僕が早くから、音楽評論家たちをたくさんからかってきたのは、離婚家庭の出身とか、そんなことばかりに注目するんじゃなくて、もっと音楽に集中して欲しかったからさ。僕は過去を生きてるわけじゃない。そんな理由で昔の曲を演奏したりしない。僕は意思表示をしたら、すぐ次の行動を起こすんだ。)


「All people care about nowadays is getting paid, so they try to do just what the audience wants them to do. I’d rather give people what they need rather than just what they want.」

(近頃の人が気にするのは、お金を手にいれることばかりだよね。それで、彼らは、聴衆が自分に望んでいることをしようとする。僕は、彼らが望んでいるものより、むしろ、彼らが必要とするものを与えたいんだ)


アメリカのミュージシャン、マルチ・インストゥルメンタリスト、シンガーソングライター、作曲家、音楽プロデューサー、俳優。これまでに12作品のプラチナアルバムと30曲のトップ40シングルを生み出し、アルバム・シングルの総売り上げは1億3000万枚以上になる。

コメント

このブログの人気の投稿

花の慶次の名言

レミー・キルミスターさんの残した言葉【モーターヘッド】1945年12月24日~2015年12月28日